Tay Lái aero mới trị giá 1.800 đô la của Predator Cycling cho thấy tương lai của tối ưu hóa khí động học


Tay lái mở rộng custom dành cho xe đạp Predator mới cho vận động viên Ba môn phối hợp bằng sợi carbon được tùy chỉnh dành cho bạn và chúng không giống bất kỳ thứ gì bạn từng thấy trước đây.

Chúng được chế tạo bằng phương pháp sản xuất kết hợp, kết hợp các lớp composite bằng sợi carbon trên khung xương in 3D có cấu trúc, hình dạng được thiết kế dành riêng cho từng cánh tay bằng cách sử dụng phép chụp ảnh, mô phỏng máy tính và công nghệ dự đoán AI.

Mẫu cánh tay của bạn sẽ được chụp một loạt ảnh, sau đó ghép chúng vào lưới 3D. Vì vậy, một người bạn sẽ chụp ảnh từ mọi góc độ của bạn trong tư thế aero trên xe đạp của bạn, khoảng từ 30 đến 100 ảnh. Phần mềm của Predator biến chúng thành một vật thể 3D ảo mà chúng sử dụng để thiết kế tay lái.

predator cycling aero bar extensions shown from rear angle

What is Photogrammetry?

Photogrammetry is taking a bunch of photographs of a person, and then stitching them into a 3D mesh. So, a friend would take pics from all angles of you in your aero position on your bike, somewhere between 30 to 100 photos. Predator’s software turns those into a virtual 3D object, which they use to design the handlebars.

legion LA cory williams riding new and old aero bars side by side

Before and after comparison of Williams’ basic aerobars versus the Predator custom model. Presumably they took his beard into the CFD calculations, too.

The fun part of all this is that it’s literally just the tip of the iceberg of what they’re working on. For Williams, they scanned his entire body and are simulating full body, arm, and even hand gesture positions, and even predicting common movements, to optimize every facet of your aerodynamics.

predator cycling aero bar extensions shown from front

Predator founder Aram Goganian says that, over the lifetime of an athlete, they’ll get faster in the wind tunnel, but it takes years. That’s because each wind tunnel session might only check 10 to 30 positions. Even if you did 10 sessions per year, that’s at most 300 positions. With their new technology, they can simulate thousands of positions overnight.

predator cycling aero bar extensions shown from back

Once the optimum positions are identified, the ideal hand and arm positions are used to create aero bars and extensions that also take the handlebars and other equipment into consideration, plus wind conditions, the rider’s average speed, and other criteria (which Aram says is a computational nightmare). The outcome is a cockpit that creates the most aerodynamic rider-plus-bike system.

The base price for the bars, using photogrammetry to create the custom shape, is $1,795.

If you want the CFD optimization to refine the shapes further to optimize more of your body position, that’ll add an additional $1,000 for the starter package. And it can go up from there depending on how advanced you want to get.

predator cycling aero bar extensions shown from side

And the Metaverse component?

It’s tied into the whole thing, using Nvidia’s Omniverse system. Aram says that technically their entire design and manufacturing process is in that Metaverse.

Meaning, rather than send you a photo or video of a simulation, they can give you access to their simulation in real-time so you can see the products they’re designing for you. If you have a VR headset, you can virtually touch and move it.

They’re available now, with a 4-6 week lead time. Claimed weight ranges from 250g to 370g.


0 Comments

0356002269 a Phú

MP1 Mizuki Park, Bình Hưng, Bình Chánh TPHCM | info.gioidinhtue@blueenergy.vn